ΕΕΤΤ: Οδηγία για προστασία των καταναλωτών σε τηλεφωνία και συνδρομητική τηλεόραση

Με σκοπό την ενίσχυση της προστασίας των καταναλωτών και της διαφάνειας των χρεώσεων, η ΕΕΤΤ εκδίδει οδηγία προς τους παρόχους υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών για την υποχρεωτική ενσωμάτωση όλων των αντίστοιχων τελών και του ΦΠΑ στις αναγραφόμενες τιμές λιανικής, που περιλαμβάνονται στους τιμοκαταλόγους και γενικότερα στο διαφημιστικό και προωθητικό υλικό που διαθέτουν στην ελληνική αγορά.

Η οδηγία της ΕΕΤΤ για την υποχρεωτική αναγραφή των τελικών τιμών λιανικής πρόκειται να διευκολύνει σημαντικά τους συνδρομητές στη σύγκριση και επιλογή, βάσει κόστους, μεταξύ υπηρεσιών και παρόχων.

Συγκεκριμένα, οι πάροχοι υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών υποχρεούνται να αναγράφουν την τελική τιμή στις υπηρεσίες λιανικής, συμπεριλαμβανομένων των αντίστοιχων τελών συνδρομητή σε σταθερή, κινητή και καρτοκινητή τηλεφωνία και συνδρομητική τηλεόραση, καθώς και του ΦΠΑ.

Ειδικά για το τέλος κινητής τηλεφωνίας και επειδή ο τελικός καθορισμός του εξαρτάται από το συνολικό ύψος του λογαριασμού, η ΕΕΤΤ επιβάλει στις εταιρίες να επισημαίνουν το ποσοστό με το οποίο θα αυξηθεί η τελική τιμή της υπηρεσίας στις περιπτώσεις μεγαλύτερου ύψους μηνιαίου λογαριασμού λόγω μεγαλύτερης χρήσης από τους συνδρομητές.

Επίσης, κατά την υποβολή προσφορών προς τους καταναλωτές (π.χ. τηλεφωνικά, έντυπα, ηλεκτρονικά κ.λπ.), οι προσφερόμενες τιμές πρέπει να είναι οι τελικές τιμές πώλησης.

Οι πάροχοι οφείλουν εντός ενός μηνός από την κοινοποίηση της οδηγίας της ΕΕΤΤ, δηλαδή έως τις αρχές Ιουνίου, να προσαρμόσουν αντίστοιχα τις αναγραφόμενες τιμές των υπηρεσιών τους σε τιμοκαταλόγους, έντυπα προσφορών, διαφημιστικά έντυπα, φυλλάδια και καταχωρήσεις, ιστοσελίδες κ.ά.

Με επίκεντρο τους καταναλωτές, η ΕΕΤΤ θα συνεχίσει το έργο της με σκοπό να διασφαλίζει τον ανταγωνισμό και τη διαφάνεια στην αγορά.